fbpx

ONLINE ADS

Folosirea de social media a crescut mult în ultimul timp. Conform studiului Kantar, un sondaj făcut în urma răspunsurilor a peste 50000 de persoane din peste 50 de țări, pe plan mondial, aproape 70% din categoria de vârstă cuprinsă între 18 – 34 de ani petrec mai mult timp folosind rețelele sociale. Aproape 50% din generaţia „millenium” (24-35 ani) petrece mai mult timp folosind rețelele sociale. Platforma Youtube a avansat foarte mult în timpul pandemiei, dar și celelalte platforme se bucură de un trafic mai intens decât înainte.

Acum, la momentul mult așteptat în care lucrurile vor reporni, așa încet și pas cu pas, avem siguranța că vom găsi în mediul online o mulțime de potențiali clienți. Online, marketingul este o știință în sine, iar o campanie de marketing este o investiție pe termen lung. Dar un lucru este absolut sigur: cine nu este prezent online, va avea șanse puține sau cu alte cuvinte, va fi GARANTAT un looser în această criză.

Îți prezentăm un CHECKLIST cu cele mai importante puncte pentru o campanie de marketing de succes! Îl vei putea descărca și tu la linkul de mai jos.

10 lucruri care te vor ajuta pentru producție unui video ad cu impact!

🗹 Mai întâi stabilește cine este grupul tău țintă pentru Ad-ul pe care vrei să-l creezi. În funcție de ce ai stabilit trebuie să definești stilul. Firma de producție video cu care vei lucra are nevoie de această informație ca să creeze un conținut potrivit.

🗹 Stabilește care este scopul clipului: Transmitere unei informatii, lansare unei acțiuni, prezentarea/vânzarea unui produs, altele…

🗹 Apoi stabilește clar care va fi mesajul clipului. (Fii specific, nu încearca să incluzi toata activitatea ta și istoria companiei într-un singur video Ad.)

🗹 Stabilește pe ce platformă vei promova clipul și în funcție de asta cât de lung va fi clipul. (Un Video Ad pe Facebook nu are o limita în ceea ce privește durata, dar în principiu primele secunde sunt esențiale și determină dacă utilizatorii îl privesc până la capăt. (Noi recomandăm pentru Facebook 45 sec – 3 min) Pe Youtube sunt diferite variante de ADS. (De la 12 sec până la 3 min și mai există o opțiune pentru durata de peste 3 min.)

🗹 Un conținut de succes implică o poveste. Informații impersonale nu sunt atractive. Studioul de profesioniști cu care vei lucra te va ajuta în acest proces. Gândește-te care sunt cele mai frecvente întrebări care vin din partea clienților tăi și cum ai putea răspunde prin “story telling”.

🗹 Producție unui Video Ad de succes nu se face peste noapte. Este recomandat să începi planificarea unei campanie de marketing cu un video Ad din timp.

🗹 Pentru colaborarea cu un studio profesionist este recomandat să stabilești înainte de la primul contact un buget. Cât poți investi pentru producție și cât poți investi pentru promovarea online? Astfel comunicarea cu studioul va fi eficientă.

🗹 Partea audio este important: Folosirea unui microfon/lavaliere pentru interviuri este recomandat. Un voice over professional adaugă foarte mult professionalism la Video Ad. Dacă vă gândiți în avans la un text potrivit veți economisi mult timp. Oricât de profesionist ar fi studioul cu care colaborați, nu are cum să știe detaliile și punctele cheie din domeniul tău de activitate.

🗹 În funcție de posibilități se pot filma cadrele sau se poate folosi stock footage. Stock footage costă în cele mai multe cazuri. Există și optiunea de a folosi actori profesionist (merge mai rapid, dar implică alte costuri) sau persoane “arătoase” din firma/cercul de prieteni pentru a filma cadrele necesare.

🗹 Delegă din start o persoana de încredere din firma care să comunice pe parcurs cu studioul de producție video dupa ce ați semnat contractul daca ești ocupat și e mult să răspuns la întrebări sau să stabiliți zile în care se filmează.

Platforma Youtube a avansat foarte mult în timpul pandemiei, dar și celelalte platforme se bucură de un trafic mai intens decât înainte. Acum, la momentul mult așteptat în care lucrurile vor reporni, așa încet și pas cu pas, avem siguranța că vom găsi în mediul online o mulțime de potențiali clienți.

Sunt mai multe variante de formate de ADS disponibile pe YouTube.

Informațiile le găsiți și pe pagina de suport Google.

YouTube Ads se setează în contul de Google Ads. După ce ați conectat canalul de YouTube cu contul pe google Ads aveți posibilitate de a crea campanii video convingătoare cu o serie de formate de anunțuri video, pentru a interacționa cu clienții în moduri diferite pe YouTube.

 

Anunțuri in-stream care se pot închide (Eng. Skippable in-stream ads)

Folosiți anunțuri in-stream care se pot închide atunci când aveți conținut video pe care doriți să îl promovați înainte, în timpul sau după alte videoclipuri pe YouTube și pe site-urile sau în aplicațiile asociate partenerilor video Google. Cum funcționează formatul de anunț? Anunțurile in-stream care se pot închide se difuzează înainte, în timpul sau după alte videoclipuri. După 5 secunde, utilizatorul are opțiunea de a închide anunțul.

Unde apare formatul de anunț?

Anunțurile in-stream care se pot închide apar în paginile de vizionare de pe YouTube și pe site-urile sau în aplicațiile asociate partenerilor video Google.

………..

Anunțuri Video Discovery (Eng. Video discovery ads)

Folosiți anunțurile Video Discovery pentru a promova conținut video în locații Discovery, inclusiv lângă videoclipuri YouTube cu conținut similar, ca parte a unui rezultat al căutării de pe YouTube sau în pagina principală a versiunii YouTube pentru mobil.

Cum funcționează formatul de anunț?

Anunțurile Video Discovery sunt compuse dintr-o miniatură din videoclip, însoțită de text. Cu toate că dimensiunea și aspectul exacte ale anunțului pot varia în funcție de locul unde apare acesta, anunțurile Video Discovery îi îndeamnă întotdeauna pe utilizatori să dea click pentru a viziona videoclipul. Videoclipul este apoi redat în pagina de vizionare sau pe canalul YouTube.

Anunțurile Video Discovery apar:

– în rezultatele căutării de pe YouTube,

lângă videoclipuri YouTube cu conținut similar,

– în pagina principală a versiunii YouTube pentru mobil.

Youtube Ads se seteaza in contul de Google Adwords. Dupa ce ati conectat canalul de Youtube cu contul pe google Adwords, aveti posibilitate de a crea campanii video convingătoare cu o serie de formate de anunțuri video, pentru a interacționa cu clienții în moduri diferite pe YouTube.

Un “ice breaker” garantat

Tăcerea de astăzi va conduce la falimentul de mâine!

 

Anunțuri in-stream care nu se pot închide (Eng. Non-skippable in-stream ads)

Folosiți anunțurile in-stream care nu se pot închide atunci când aveți conținut video pe care doriți să îl promovați înainte, în timpul sau după alte videoclipuri pe YouTube, și doriți ca utilizatorii să vadă întregul mesaj, fără a închide videoclipul.

Anunțurile in-stream care nu se pot închide au maximum secunde și se difuzează înainte, în timpul sau după alte videoclipuri. Utilizatorii nu au opțiunea de a închide anunțul.

Unde apare formatul de anunț?

Anunțurile in-stream care nu se pot închide apar în videoclipurile YouTube și pe site-urile sau în aplicațiile asociate partenerilor video Google.

La aceste anunțuri plătiți în funcție de afișări. Anunțurile in-stream care nu se pot închide folosesc strategia de licitare Sumă CPM vizată. Prin urmare, plătiți la fiecare afișare a anunțului.

 ………..

Anunțuri fulger (Eng. Bumper Ads)

Când trebuie folosit acest format de anunț?

Folosiți anunțuri fulger atunci când doriți să vă adresați utilizatorilor cu un mesaj scurt și memorabil.

Cum funcționează formatul de anunț?

Anunțurile fulger au maximum 6 secunde și se difuzează înainte, în timpul sau după alt videoclip. Utilizatorii nu au opțiunea de a închide anunțul.

Unde apare formatul de anunț?

Anunțurile fulger apar în videoclipurile YouTube și pe site-urile sau în aplicațiile asociate partenerilor video Google.

Anunțurile fulger folosesc strategia de licitare Sumă CPM vizată. Prin urmare, plătiți la fiecare afișare a anunțului.

 ………..

Anunțuri outstream (Eng. Outstream ads)

Când trebuie folosit acest format de anunț?

Folosiți anunțuri outstream atunci când doriți să extindeți acoperirea anunțurilor video pe dispozitivele mobile, adresându-vă astfel mai multor clienți.

Cum funcționează formatul de anunț?

Anunțurile outstream încep să se redea cu sunetul dezactivat. Utilizatori pot să atingă anunțul pentru a activa sunetul videoclipului. Anunțurile outstream sunt create pentru a spori acoperirea videoclipurilor, la un cost eficient.

Unde apare formatul de anunț?

Anunțurile outstream sunt anunțuri disponibile numai pe dispozitive mobile și se afișează doar pe site-urile și în aplicațiile asociate partenerilor video Google. Anunțurile outstream nu sunt disponibile pe YouTube.

Anunțurile outstream se pot difuza în diferite destinații de plasare pe dispozitivele mobile. În cazul destinațiilor de plasare pe web mobil, anunțurile outstream apar în anunțuri fulger. În cazul aplicațiilor mobile, anunțurile outstream apar în anunțuri fulger, interstițiale, în feed, adaptate, precum și în modurile portret și ecran complet.

Cum se taxează?

Pentru anunțurile outstream, veți fi taxat pe baza costului-pe-mia de afișări vizibile (vCPM), deci numai atunci când un utilizator vede minimum două secunde din videoclip.

 

Ce obiective trebuie selectate pentru a folosi acest format de anunț?

-Vânzări

-Clienți potențiali

-Traficul site-ului

-Gradul de cunoaștere și acoperirea mărcii

 

 

Perfect pentru vremurile noastre.

CHECK-LIST cu cele mai importante puncte pentru o campanie de marketing de succes îl poți downloada AICI.

Ți-a plăcut? DacĂ da, revenim cu drag cu următorul blog direct pe mailul tău!

New Generation Studio

Strada Mihai Eminescu 24

Târgu Mureș

+40 752 437 009

Fă rai din ce ai!

Fă-te văzut unde se uită toată lumea.

Acum e momentul să avem curaj SĂ ÎNCERCĂM ceva diferit!